Algemene beeld - Reisverslag uit Lima, Peru van Stephanie Verhaar - WaarBenJij.nu Algemene beeld - Reisverslag uit Lima, Peru van Stephanie Verhaar - WaarBenJij.nu

Algemene beeld

Door: stephanieverhaar

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

12 Januari 2012 | Peru, Lima

Hallo,
Het gaat hier allemaal erg goed. Met de huisgenote doen we veel leuke dingen. Zo zijn we zondag lekker naar het strand gegaan. Heerlijk lekker relaxen in de zon. De zee was alleen een beetje ruig, dus kwam er een grote golf dan moest ik mijn bekini vast houden om hem niet kwijt te raken. hihih. De zon is ook erg fel, dus goed blijven smeren is geen overbodige luxe. Na een lekkere dag aan zee te hebben doorgebracht zijn we met de bus terug gegaan. Dit was een hele onderneming. Gelukkig hadden we een zit plek, want iedereen die mee wil mag instappen. Ook al is de bus te vol, gewoon door proppen. Na een rit van een uur en een overstap waren we eindelijk weer thuis.

Het verkeer:
Het verkeer in Lima is verschrikkelijk. Er zijn niet echt vaste regels wat betreft voorrang hebben/ geven. Dus wanneer er een plekje vrijkomt dan rij je jouw auto er tussen. Er zijn ook een hoop een richtingsverkeers wegen dus wanneer je een straat in moet, moet je ergens 500 meter verderop een bocht maken om te kunnen keren. Voor voetgangers zijn er uitgebreiden voetpaden. Dus voor ons is het allemaal erg veilig. Er rijden hier ook weinig fietsen, maar dat is niet zo raar met dit auto verkeer. De gemiddelde auto die hier ook rijd is ongeveer zo´n 30 jaar oud. Er rijden hier een heleboel eenden rond, dit is echt super leuk om te zien. Maar er zijn ook auto (de we hebben gezien) waarbij je de deur moet vasthouden anders valt hij er tijdens het rijden uit. hihhih.

Het eten:
Het eten is hier erg gevarieërd, je kan hier kip, vis, koe en cavia krijgen. Cavia hebben we nog niet op een menu zien staan. Maar we horen van andere studenten die bij gezinnen logeren dat het wel gegeten wordt. We hebben ook het lokale voorafje gegeten. Dit heet Cebiche: dit is rauwe vis met een marinade van limoen en koriander. Dit was erg lekker voor één keer. Gelukkig was het maar een paar stukjes. Dus meer dan genoeg. Ze hebben hier ook een soort pastijtjes (vitnamese) Alleen hier zit kip in met heel erg veel ui. Hahahaha Dus als je dat op heb wil niemand meer tegen je praten. Voor de rest is het fruit hier allemaal erg lekker. Zo rijp als het hier allemaal is heb ik nog nergens gezien. Mango´s kan je bijwijze van spreke met een lepel eten. Super lekker. We drinken hier erg veel Cola, sapjes en natuurlijk water. Wat ze hier ook hebben is een drankje van een paarse mais. Dit is zoet maar ook een beetje meelig. Erg lekker voor een keer.

Nog even wat belevenisen:
Zaterdag zijn we met zijn tweeën, met de bus, naar een fontijnen park geweest. We waren daar om 6:00 en konden rondlopen door het park. Hier waren allemaal verschillende fontijnen met lichtjes en speel mogelijkheden voor kinderen/ volwassenen. Je kon dan in de fontijnen staan en er onder doorlopen. Om 6:45 gingen we naar een fontijn toe waar een lasershow zou zijn om 7:15. We kwamen daar toen aan en zagen dat er een lichtjes show was, met muziek enzo. Na 20 minuten hadden we dit wel weer gezien. En mocht van ons wel de show beginnen. Toen de show 10 minuten later begon stonden we allebei met onze mond open te kijken. Echt zo super cool om te zien. Er werden mensen geprojecteerd die stonden te dansen. Echt ontzetten cool.

We zijn maandag naar de oude stad geweest van Lima. Dit was ook erg indrukwekkend. Maar het had twee grote pleinen, waar vanalles te zien was maar meer niet. We hebben nog wel een stukje van de wisseling van de wacht gezien. Dit was wel erg leuk om te zien.

Woensdag zijn Hannah en ik naar een museum geweest over de historie van Peru. Dit was helemaal in het spaans. Maar door de beelden, video´s en tentoonstellingen van gebeurtenissen was het goed te volgen. De rondleiding die we hadden duurde twee uur en daarna waren we helemaal klaar met het museum.

Nou voor zo ver weer wat up-dates

dikke kus Stephanie

• 12 Januari 2012 - 18:26

Els En Wim:

Zo te horen en te lezen genieten jullie volop daar in Lima. Ga zo door en steek ons maar zoveel mogelijk de ogen uit met alle foto's en verslagen.
    Geniet ze Els en Wim

• 12 Januari 2012 - 18:34

Mama:

ha lieverd, wat fijn dat je het zo naar je zien hebt. En wat een leuke en mooie foto's. Leuk verslag. Pas op met oversteken en verder doorgaan met het genieten van al het mooie van dit land. dikke kus en groetjes aan Hannah

• 13 Januari 2012 - 08:45

Tante Irene:

gaan jullie eens snel je kamer opruimen zeg! lijkt mijn strijkkamer wel. Stephanie je bent al lekker bruin hoor (pas op ik ook!) en over 4 weekjes ga ik (hopelijk) weer bijkleuren in Spanje. Met ome Ton en mij alles goed. Ik ben wel een beetje jalours op je hoor, al die indrukken, kans van je leven. Dikke kus

• 13 Januari 2012 - 10:29

Aikelynn:

Yoehoe!! Lekker bezig! Ik krijg zo een goed beeld zowel jou als Han d'r verhalen :). Maar die lasershow was dus echt wel wat! Cool!! Dat verkeer en vervuiling is voor mij lekker herkenbaar. Mmm en dat fruit krijg er meteen trek in! Maar vind wel dat jullie een stukje cavia moeten proberen ;) !! Nou meissies... Geniet!!!! Liefs, Aikelynn.

• 13 Januari 2012 - 11:47

Lisette:

Hahaha jeetje de bedradingen hahha en kom je wel heel terug met die lui die daar dus niet veilig rijden.
    Zo'n laser fontein show lijkt me ook wel mooi zeg. Nog steeds jaloers en zeker op de lekkere temperaturen daar.

Nou heel veeel plezier en tot snel weer

Liefs lisette

• 13 Januari 2012 - 12:21

Cor En Joke :

buenas noches
    Hola stephanie agradable que usted tan bien.
    Mantenga el bikini mientras se navega.
    La comida se ve maravilloso.
    Saluda a tu amigo de la nuestra.
    Seguir disfrutando de
    Saludos de un resfriado IJsselstein
    Cor

• 14 Januari 2012 - 13:37

Rianne B ;):

Hee lief,

Ik mis je echt super erg!!!!
    Leuk om te lezen dat het zo goed gaat en dat je het naar je zin hebt.

Ben benieuwd naar je volgende foto's en verhalen.

Dikke kussss

• 16 Januari 2012 - 21:23

Kapper Hans:

Ik mis je nu al, 1 klantje minder, er moest geld bij deze keer (benzine 1,76)
    Prachtige foto's. Pas goed op jezelf en op Hannah. love you!!! Hans

• 21 Januari 2012 - 10:17

Mama:

Ha lieverds, zijn jullie goed aangekomen in Cuszo en was het te doen met het plaatselijke busvervoer?
    Ik hoop gauw van je te horen.

• 22 Januari 2012 - 17:41

Stephanie Verhaar:

Hallo,
    wat lief al jullie reacties op mijn blog. We doen zeker voorzichtig en genieten overal van.
    Dikke kus Stephanie
    ps. ik hou jullie op de hoogte

• 25 Januari 2012 - 13:58

Trudy:

hey meiden, wat leuk om jullie zo te volgen. Zo te zien gaat het goed en genieten jullie er van. Leuke foto's hoor, nog veel plezier samen. Dikke kus voor allebei!!
    Liefs Trudy