Wijntour - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Stephanie Verhaar - WaarBenJij.nu Wijntour - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Stephanie Verhaar - WaarBenJij.nu

Wijntour

Door: stephanieverhaar

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

24 April 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo Allemaal,

Het is al weer een aantal weken geleden dat ik voor het laatst iets op mijn blog heb gezet. Maar nu is er dan ook wel weer een hoop gebeurt.

Wijn tour in Mendoza
We zijn op wijn tour geweest in Mendoza, dit was echt super leuk om te doen. We zijn eerst met de bus naar Maipú gegaan. Nou dit was al een heel avontuur we zaten in de bus maar de deuren gaan hier niet dicht. Dit bus maakte ineens een scherpe bocht en ik schoof zowat van mijn stoel af. Dus ik greep mij vast aan de stoel waardoor ik de kaart waar we heen moesten los liet. De kaart die waaide zo in een keer naar buiten. Weg papiertje met informatie waar we heen moesten. Shit, maar gelukkig zaten er twee meisjes voor ons die ook naar Mr. Hugo moesten, dus hun in de gaten houden en we zouden er zo zijn. De bus stopte bij allerlei haltes en de bus werd steeds voller met kinderen die net uit school kwamen. Op eens werden we door een van hen geroepen en er werd verteld dat we eruit moesten. Wow dat was aardig. Dus wij snelde ons de bus uit en stonden daar buiten bij de bushalte. Er stond een jongen te wachten van Mr. Hugo en vroeg of we ook een fiets tour wouden doen bij Mr. Hugo. Dus wij liepen met hem mee. De andere meisjes van de bus waren al heel snel naar Mr. Hugo. Blijkbaar hadden die een beetje haast om de wijn te proeven. We liepen het terrein op, werden neer gezet op twee stoelen en kregen een een glaasje wijn aangeboden. Ach dachten wij, wij hebben de tijd dus waarom niet. Dus wij zaten te wachten en keken zo eens rond. De meisjes die zo'n haast hadden stonden een beetje ruzie te maken bij de balie. Dat ze niet wisten dat er een rekje op de fiets zat, dus nu konden ze wel op een fiets en wouden ze geen twee fietsen betalen. Oke dachten wij waar je moeilijk over kan doen. Maar wij zaten lekker op een stoel (zonder wijn) en hadden het prima naar ons zin. Vervolgens was er nog een stel dat werd geholpen en kreeg een fiets toe gewezen. Inmiddels werden wij ook geroepen en kregen we een fiets toegewezen. De meisjes met het probleem en de grote haast stonden er nog steeds. Hahaha Wij konden zo op de fiets en op zoek gaan naar lekkere wijn. We gingen eerst naar het wijnmuseum, maar toen we er aan kwamen was de volgende tour pas twintig minuten later. Nou daar gaan we niet op wachten dus zijn we naar een olijvenbedrijf gegaan. Hier zou je allemaal olijfolie enzo kunnen proberen. Daar binnen konden we een rondleiding door de fabriek krijgen en dan aan het einde alle producten proberen. De rondleiding door de fabriek was erg kort omdat er maar vier vaten met olie stonden, een machine en nog wat bomen waar we langs liepen. De uitleg was wel erg interessant. Binnen konden we olijfolie, tapenades, mosterd, chili, jam, dulce de leche, chocolade en likeur proberen. Ze hadden de producten uitgestald op hoge sta tafels en we konden het proberen met brood. Dit was erg lekker. De tapenade met knoflook was echt het aller lekkerste. Na het proeven van de producten op de sta tafels konden we naar een bar toe lopen en dan konden we likeurtjes proberen. Ieder 6, dus wij om de beurt een likeurtje uitgezocht. Maar na 4 likeurtjes hadden we het al aardig gehad en hoefde we niet meer. Hahaahh We hebben de mensen vriendelijk bedankt en zijn toen weer naar het wijnmuseum gegaan. Het was nu open en we konden zo doorlopen. We kwamen een ruimte binnen met gigantische wijnvaten. Dit was echt super gaaf om te zien. Dit begon nu echt op de wijn tour te lijken die ik in gedachten had. We liepen de zaal in waar de museum tour zou beginnen. We moesten even doorlopen dan konden we mee doen met de tour. Deze was jammer genoeg er alleen in het spaans, daar hadden we niet zo'n zin in dus zijn we er weer uitgegaan. Dit was echt wel jammer. We hebben toen maar op de kaart gekeken waar een andere wijnproeverij zat en zijn daar toen naar toe gegaan. Op de kaart stond dat de afstand ongeveer gelijkt was aan wat we al gefietst hadden. Dat was ongeveer 10 minuten dus we dachten dat we dicht bij de andere zouden zitten. Jammer genoeg was het kaartje niet zo realistisch. Dus wij fietsen, en fietsen en fietsen tot we na een half uur toch maar even de weg zijn gaan vragen. Het meisje aan wie we het vroegen vertelde dat we op de goede weg zaten maar dat het nog zeker een heel stuk fietsen was. Oke dus wij weer met goede moet op pad gegaan. Op een gegeven moment komen we bij de kruising die we moesten hebben en zijn we daar in gegaan. We zagen aan onze linkerzijde een hele grote wijngaard liggen. Dus we zaten dicht bij de wijn, dus we zaten goed. hahaha Het eerste hek wat we tegen kwamen was direct het goede. We reden het terrein op en voor ons was een grote fabriek/ huis uit zien gebouw met een grote oprijlaan. Dit zag er super luxueus uit, dat belooft wat. Doormiddel van de bordjes te volgen kreeg je een korte rondleiding en uitleg over de wijnproductie van deze fabriek. De rondleiding duurde daar door maar 10 minuten. Dus we konden gauw wijn gaan proeven. We bestelde boven op het terras een menu met drie wijnglazen. We hadden gekozen voor een Rosé, een Cabernet Sauvignon en een Malbec. Alle drie de wijnen waren wel oké maar we waren blij dat we de glazen deelde. hahaha Na een uurtje daar te hebben gezeten en de glazen leeg te hebben gedronken zijn we weg gegaan. Op naar de volgende wijnproeverij. We zagen dat er ook een wijngaard aan de overkant zat dus zijn we daar heen gegaan. We kwamen deze keer uit bij een soort boerderij. Doormiddel van bordjes wisten we waar we wezen moesten en konden we de ingang vinden. We liepen een deur door en daar zat een vrouw. We vroegen of we een tour konden krijgen door de fabriek. Dit kon helaas niet omdat ze bezig waren in de fabriek. Dit was echt wel jammer. Dus bestelde we maar een wijnmenu. We kozen een witte wijn met bubbels, merlot, Cabernet Sauvignon en een Malbec. De bubbels waren erg lekker, eens wat anders. Bij het tweede glas wijn hadden we hem al aardig zitten. Dus we lieten de wijn heel even staan. We hadden nog niet gegeten of iets anders gedronken dan wijn. Dus toen we de glazen leeg hadden waren we een beetje rozig. Hahahah met zijn tweeën hadden we heel erg veel schik. Het was al 5 uur en dachten er aan om nog even naar de beergarden te gaan. Gelukkig zat die op de weg naar Mr. Hugo. Dus hoefde we niet nog een stuk extra te fietsen. Zin in wijn hadden we niet meer dus nu maar hopen dat ze er ook cola verkopen. We wisten niet precies waar de beergarden te vinden was. Dus wij nog eventje rond gezocht, maar het lag achter een graanveld en een bierfabriek. De beergarden was een grootte tuin met daar in allemaal lounge banken met parasollen.
Dit was echt super ontspannend om daar te zitten. We bestelde twee cola en een pizza, want we hadden echt super veel honger. Toen we lekker relaxed zaten te kletsen zat er een klein jongetje in de deuropening. Hij was denk ik een maand of zeven. Hij bekeek ons eerst een beetje en toen ging hij kiekeboe zitten spelen met Hannah. Dit was echt super leuk, want het jongetje zat alleen maar te schaterlachen. De seveersters keken eerst heel vreemd toen hij zo hard moest lachen. Maar toen ze begrepen dat Hannah met hem kiekeboe aan het spelen was vonden ze het ook grappig. De pizza die we besteld hadden kwam gelukkig al snel en voor we drie keer konden knipperen met onze ogen was hij ook zo weer op. Hahaha we hadden echt trek met zijn tweeën. Na nog even te hebben bij gekomen van de pizza en de cola zijn we terug gefiets naar Mr. Hugo. Bij het inleveren van de fietsen kregen we nog een glaasje wijn aangeboden. En het zag er zo gezellig uit dat we het glaasje aan namen. We namen ieder een slok, keken elkaar aan. Maar zulke vieze wijn hadden we in de hele tour nog niet gehad. We hebben de grazen laten staan en zijn er toen gauw vandoor gegaan.

• 25 April 2012 - 08:44

Eveline:

Haha, weet een leuk verhaal weer!
    Veel liefs, Van je zusje!

• 29 April 2012 - 14:38

Hans EHBO:

Stephanie, leuk verhaal,
    zo te lezen heb je het wel naar je zin.

• 06 Mei 2012 - 20:17

Els En Wim:

hoi stephanie
    wat een leuke kleurrijke wandelmars ,al die verschillende creaties!
    Er zal ook wel swingende muziek bij gespeeld zijn.
    Wij verheugen ons erop je weer te zien en al je avonturen live te horen!
    Veel liefs Wim en Els xxxxx

• 12 Mei 2012 - 07:37

Trudy:

lieve steph, ik weet niet of je hier nog op kijkt, maar ik wil je een hele fijne en veilige terugries wensen. ik zie je snel, liefs Trudy