Eerste week - Reisverslag uit Lima, Peru van Stephanie Verhaar - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Lima, Peru van Stephanie Verhaar - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: stephanieverhaar

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

07 Januari 2012 | Peru, Lima

Hallo,
De eerste week school zit er op pfff, gelukkig het is weekend. Deze week weer erg veel beleeft. We zijn van de week ergens wat wezen drinken met de studenten uit ons huis. Dat was erg gezellig, we gingen naar een bar om Pisco Sour te drinken. Dat is het lokale drankje.(er zit pisco, limoen en opgeklopt eiwit in). Een drankje is lekker maar niet voor een hele avond. Woensdag hebben we onze eerste sufles gehad. Toen we na een auto tocht van 30 minuten op het strand aankwamen, kregen we een wetsuit. Deze moesten we aan trekken, wij als twee brave meisjes dat doen. Na flink wat wrikken hadden we de wetsuits aan en kregen we nog wat praktijk oefeningen. We moesten op een stukje gras (langs de weg) oefeningen doen. hahaha We moesten surfposities oefenen. Na tweintig minuten en een rood/ bezweet hoofd gingen we eigenlijk de zee in. Om de beurt mochten we een golf op. De eerste golf die ik mocht pakken was echt super spannend. Dus ik netjes de posities herhalen, maar omdat ik te vlug wou viel ik in de zee. Hoestend en proestend kwamen we weer omhoog. hihih. De tweede golf ging al beter maar ik kon niet blijven staan. De laatste drie golven gingen erg goed. Daar kon ik alledrie een eind op surven. Wanneer we stonden op het bord, juigde de leraren heel hard dit ga je wel een goed gevoel. Na twee uur te hebben gesurfd, waren we dood moe. Maar erg gelukkig met het resultaat. Op donderdag hebben we niet zo veel gedaan. We hadden tot 13:00 onze eigen les en van 14:00 tot 16:00 extra bijles.
Vrijdag hadden we de eerste twee uur vrij. Toen stelde een huisgenoot om voor dat we naar school zouden gaan even te kijken in Atlantic city. Een groot casino. hahaha (even voor de tijdlijn we stonden daar om 9:30 `s morgens gewoon omdat het kan) Wij als Europese meiden daar naar binnen. Waren er alleen van die geldautomaten waar we geld in moesten stoppen. We konden beginnen met 10 solles, omgerekend 3,30 euro. hahha, maar dit vonden we te veel om mee te beginnen voor de grap. hahaha een beetje zuinig niet waar. om 10:00 stonden we weer buiten, we moesten nog een uurtje overbrugen voor de les weer begon. Wij maar wat rondgelopen en weer nieuwe plekken gezien van Lima. Na school hadden we weer suflessen we gingen nu alleen naar een ander stuk strand. De golven waren hier een stuk ruiger. Maar vol goede moet gingen we er in. Op het surfboard peddelde we heel wat af voor twee meter vooruit. De golven waren hier zo groot dat ik van de 5 golven er op eentje heb gestaan. pfff Nu zit ik met spierpijn in mijn bovenarmen te typen. Jha het is hier hard werken hoor (hihi). Gisteren nog op pad geweest met huisgenoten. Eerst nog wat gedronken bij ons thuis en het spelletje kings gespeeld. Toen met drie taxi´s naar baragos (klein plaatjes naast lima) geweest. We hebben toen in een bar wat gedronken. Erg gezellig, toen we een danstent wouden zoeken werden we overal zo wat naar binnen getrokken. Kyle nam de leiding en zorgde ervoor dat we naar binnen komen en een gratis drankje kregen. toen het drnkje op was gingen we er gauwe weer weg. hahahaha Maar dat drankje hadden we dan toch maar weer binnen. Later nog in een leuke danstent beland. En om 1.30 gingen we naar huis. We hadden even wel gerekend 42 solles uitgegen die avond. dat is 13 euro. hahah met twee taxi ritten en drankjes hahahah.
groetjes Tot de volgende keer
dikke kus Stephanie

• 07 Januari 2012 - 19:33

Lisette:

Lekker bezig hoor meiden. En wat kunnen jullie nu aan spaans inmiddels? Xxx

• 08 Januari 2012 - 16:18

Leen:

He nichtje,

Geniet ervan het is zo voorbij die tijd en dan sta je weer hier in die nare werkelijkheid. Geniet en zeker mooi volgens mij dat surfen. Leuke foto's en hopelijk ga je nog veel meer mooie en gave dingen doen ik blijf lezen. Veel plezier en fun leen, Marloes en mees hoi

• 09 Januari 2012 - 14:59

Tante Irene:

ik geniet al van de verslagen laat staan hoe jullie moeten genieten :)
    Hoe gaat het met het Spaans? is vast al beter als wat ik bij elkaar brabbel.

dikke kus

• 12 Januari 2012 - 16:06

Stephanie Verhaar:

Hey, het spaans brabbelen gaat al een stuk beter. We hebben gelukkig ook veel tijd om leuke en mooie dingen te zien. Iedere dag genieten we volop. Dikke kus Stephanie